گردشگری

از همه چیز، از همه جا؛ گاهی فقط خودم

گردشگری

از همه چیز، از همه جا؛ گاهی فقط خودم

  • ۰
  • ۰

مسجد نصیرالملک یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ایران برای خارجی‌هاست.

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیرالملک، با معماریِ خیره کننده و رنگین  به زیباترین جای دیدنی ایران معروف شده است. این را ما نمی‌گوییم. گردشگرانی که به ایران سفر کرده‌اند و دیدنی‌های ایران را دیده‌اند، در نظرسنجی‌ها گفته‌اند.

مسجد نصیرالملک به مسجد صورتیِ ایران معروف شده است. این مسجد از زیباترین دیدنی‌های ایران و البته شیراز، شهر خوب بهارنارنج‌ها است. نصیرالملک مسجدی است که شاهکار معماریِ اسلامی به شمار می‌رود و با شیشه‌های رنگین و کاشی‎کاری‎های جذاب و دل انگیز تابلویی از زیبایی و ظرافت را به نمایش گذاشته ‎است. با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا گشتی فرح بخش در زیباترین مسجد ایران بزنیم.

مسجد نصیر الملک

زمانی که نورِ روز از شیشه‎های رنگی پنجره‌های مسجد گذشته و داخل شبستان مسجد پراکنده می‎شود، از روی این کاشی‌کاری های دل انگیز گذشته، رقص کنان ستون‎های تراشیده شده‎ی وسط مسجد را در آغوش می‎کشد و روی فرش های پهن شده می‎آرامد،چنان خیره کننده و جذاب است که زبان از بیان این همه زیبایی در می‎ماند.

مسجد یا مد زیبایی؟

کاشی‌کاری‌های مسجد نصیرالملک دلبرانه است. ساعت‌ها می‌شود به این کاشی‌ها نگاه کرد و غرق در لذت شد. همی کاشی کاری‌ها دستمایه طراحی‌های جدید در حوزه مد و پوشاک قرار گرفته است. یک طراح خوش ذوق از این کاشی‌کاری‌ها برای تولید شال زنانه الهام گرفته است. شال‌های او یکی از پرفروش‌ترین کالاهایی است که گردشگران خارجی در سفر به ایران با خودشان سوغات می‌برند.

مسجد نصیر الملک

مسجدی که فقط یک مکان مذهبی نیست

با اینکه مسجد نصیرالملک به عنوان یکی از جاذبه‎های دیدنی و مکان‎های گردشگری در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، اما پس از گذشتن 150سال هم‎چنان به عنوان عبادتگاه مورد استفاده قرار می‎گیرد. مسجدی بدون گنبد با کاشی‎کاری‎ها و مقرنس‎کاری‎های مثال زدنی؛ که به دلیل قالب بودنِ رنگ صورتی در این کاشی‎ها آن را مسجد صورتی ایران می‎نامند.

مسجد نصیر الملک

نکات مهم در بازدید از مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک هنوز مسجد است! یعنی برای مراسم عبادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین شان مکان‌های مذهبی را در بازدید از این مسجد رعایت کنید. درست است که زیبایی مسجد و بازی نور و رنگ آن نفس‌تان را بند می‌آورد، با این حال نباید فیگورهای عجیب و غریب برای عکاسی بگیرید. این موضوع هم به شان مکان‌های مذهبی ارتباط دارد. استفاده از سه پایه برای عکاسی مجاز نیست.

مسجد نصیر الملک

بهترین زمان برای عکاسی از رقصِ نورهای رنگی و بی‎نظیرِ شبستان مسجد ساعت هشت تا ده صبح است. با اینکه ممکن است با ازدحام جمعیت و شلوغ بودن محیط رو به رو شوید.

مسجد نصیر الملک

همچنین بخوانید:

شیراز؛ بازار وکیل و فالوده شیرازی ( + ویدئو )

باغ ارم؛ جای خوب سرونازهای دلبرانه (+ویدئو)

ابیانه کاشان ، روستای قرمزرنگ ایران

شوشتر و سازه های آبی بی مانند (+ ویدئو)

سراوان؛ به بهشت کوچک ما خوش آمدید

  • ۹۸/۰۵/۰۶
  • گلزار دی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی