گردشگری

از همه چیز، از همه جا؛ گاهی فقط خودم

گردشگری

از همه چیز، از همه جا؛ گاهی فقط خودم

۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این آمار نشان می‌دهد که در سال گذشته  در کل قرارداد ها  16 درصد، مبایعه نامه‌ها 21 درصد و اجاره نامه‌ها 9 درصد کاهش داشته ایم .

خواب تابستانی

کسادی بازار به داد قیمت مسکن رسید. طبق آمارها میزان خرید و فروش مسکن ۶۰ درصد کاهش یافته و این  موضوع به بازار خرید و اجاره خانه کمک کرد تا قیمت به سیر صعودی خود ادامه ندهد و حتی متوقف شود گویی که بازار مسکن به خواب تابستانی رفته است .

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک کشور کاهش قیمت اجاره و خرید مسکن را رسانه‌ای کرد. وی با آنکه خبر کاهش قیمت‌ها را داد، می‌گوید: انتظار ما افت بیشتر قیمت‌ها است، نرخ مسکن یکباره اوج گرفت و قیمت‌های  کنونی  با نرخ‌هایی که باید باشد فاصله ای معنا‌دار دارد.

وی برای شفاف شدن کاهش قیمت مسکن به 5 منطقه تهران اشاره کرد که در مقایسه با سایر مناطق کاهش بیشتری داشته اند. او توضیح داد:  قیمت مسکن در منطقه 8 بیش از 15 درصد، منطقه 3 حدود 10 درصد، منطقه 22 بین 12 تا 18 درصد، منطقه 10 با توجه به محله و کوچه بین 14 تا 18 درصد و منطقه 2 هم بین 8 تا 10 درصد ارزان شده است، اما این کاهش‌ها باید ادامه پیدا کند.

کاهش قیمت مسکن در مناطق یاد شده در حالی است که گزارش 6 روز پیش بانک مرکزی از بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد که در تیرماه امسال منطقه 3، 2، 8، 22 و 10 به ترتیب بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرده اند.

رییس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: اجاره از قیمت ملک تبعیت می‌کند یعنی وقتی قیمت هر مترمربع مسکن کاهش یابد ، قیمت اجاره و رهن آن هم روند نزولی به خود می‌گیرد، با وجود کاهش‌های نسبی، قیمت‌ها برای مستأجران بسیار گران است.

خواب تابستانی

گزارش بانک مرکزی که 6 مردادماه منتشر شد، گویای آن است که تعداد معاملات واحدهای مسکونی در تیرماه 98 در مقایسه با  ماه پیش از آن  حدود 20 درصد و در مقایسه با سال گذشته حدود 65 درصد کاهش داشته است.

کاهش 16 درصدی قراردادها

مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این پرسش که کسادی بازار چگونه به قیمت مسکن کمک کرد تا مردم شاهد جهش قیمت‌ها نباشند به آمار خرید و فروش مسکن و اجاره اشاره کرد و گفت: سال 97 از اول فروردین تا 5 مرداد 97، 500 هزار و 801 قرارداد مسکن در کشور منقعد شده بود. از این تعداد 266 هزار و 377 مورد  مبایعه نامه و 228 هزار و 938 مورد اجاره نامه بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال 98 تا 5 مرداد ماه امسال ، 421 هزار و 847 معامله مسکن در کشور صورت گرفته که از این رقم سهم مبایعه نامه‌ها 210 هزار و 541 و اجاره نامه‌ها 207 هزار و 648 مورد بوده است.

این آمار نشان می‌دهد که در سال گذشته  در کل قرارداد ها  16 درصد، مبایعه نامه‌ها 21 درصد و اجاره نامه‌ها 9 درصد کاهش داشته ایم .

کسادی بازار در ارقام معاملات

حال اگر بخواهیم این آمار را در استان تهران مقایسه کنیم باز هم شاهد رکود و همان کسادی بازار خواهیم بود که نشان دهنده خواب تابستانی بازار مسکن است .آنگونه که رییس اتحادیه املاک تهران شفاف‌سازی کرده است، از فروردین تا 5 مردادماه 97، 139 هزار و 227 قرارداد امضا شده که 69 هزار و 304 مورد مبایعه نامه و 68 هزار و 883 مورد اجاره بوده است.

سال 98 طی مدت  مورد اشاره 98 هزار و 672 قرارداد منعقد شده که 33 هزار و 953 مورد در بخش مبایعه نامه و 56 هزار و 77 مورد در بخش اجاره نامه بوده است. آمارهای تعداد معامله، نشان می‌دهد که در سال‌ 98 برای کل قراردادها کاهش 35 درصدی، مبایعه نامه‌ها افت 51 درصدی و اجاره نامه تنزل 19 درصدی داشته‌ایم.

شاخص‌های بانک مرکزی

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن شهر تهران که به تازگی  منتشر شده با این جمع‌بندی به پایان رسیده است که در تیر ماه سال 98 متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به 13 هزار و 350 هزار تومان رسید که  در مقایسه با  ماه مشابه سال گذشته 91.5 درصد افزایش نشان می‌دهد. تعداد معاملات انجام شده طی این ماه 4 هزار و 800 مورد بود که در مقایسه با ماه قبل از آن  و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 20 و 64.6 درصد کاهش نشان می‌دهد. کاهش قابل ملاحظه  میزان معاملات در ماه‌های اخیر موجب شده است تا رشد ماهانه قیمت مسکن روند رو به کاهش به خود گرفته و در تیرماه امسال به افت  0.4 درصد برسد و بازار مسکن را در خواب تابستانی فرو برد.

همچنین بخوانید:

چشم انداز قیمت خانه در سال 98

زیان انبوه سازان از افزایش هزینه های ساخت مسکن

مبلغ اجاره 20 درصد افزایش یافت

نارمک ؛ پیشتاز کاهش قیمت مسکن در تهران

قیمت مسکن در شمال تهران ( + جدول )

  • گلزار دی
  • ۰
  • ۰

وقتی به سفر کردن اعتیاد پیدا کنید، دیگر راه برگشتی ندارید و در همه عمر خود مسافرت خواهید کرد. نگران نباشید این نوع اعتیاد اصلاً مضر نیست.

علائم اعتیاد

قبل از اینکه مقاله را شروع کنیم لازم است به شما بگویم که اعتیاد از هر نوعی که باشد بد است! فرقی هم نمی‌کند چه نوع اعتیادی باشد. اعتیاد جسمی مثل معتادین آدرنالین. اعتیاد روحی مثل نیاز به محبت کردن و یا اعتیاد ذهنی مثل سیگار کشیدن.

جالب است بدانید یک نوع اعتیاد هم داریم که همه این‌ها را شامل می‌شود. هم جسمی‌است. هم روحی و هم ذهنی. آن هم اعتیاد به سفر است که این نوع اعتیاد هم یکسری علائم اعتیاد دارد که در همه معتادین یکی است و نشانه‌هایی مشترک بین همه آن‌ها محسوب می شوند.

علائم اعتیاد سفر

در این مقاله از صفحه گردشگری مجله دلتا به شما چندین نوع علایم اعتیاد به سفر را معرفی خواهیم کرد که به راحتی بتوانید دوست و همکار و برادر معتاد خود را بشناسید.

وقتی به سفر کردن اعتیاد پیدا کنید، دیگر راه برگشتی ندارید و در همه عمر خود مسافرت خواهید کرد. نگران نباشید این نوع اعتیاد اصلاً مضر نیست.

نشانه های اعتیاد چیست؟

  •  همه داستان‌ها و خاطرات خود را با این جمله شروع می‌کنید: «وقتی در فلان جا بودم…».
  • عاشق تماشای برنامه‌های مسافرت تلویزیون هستید.
  • کتاب‌های راهنمای سفر را برای سرگرمی مطالعه می‌کنید.
  • عکس‌های ناکجاآباد برای شما جذاب است.

علائم اعتیاد به سفر در ناکجاآباد

  • همیشه از دیگران می‌پرسید که اهل کجا هستند.
  • از روی عادت، هر جا که می‌روید با خود دستمال توالت می‌برید.
  • همیشه از قیمت ارز روز خبر دارید.
  • عوارض خروج از کشور را می‌دانید.
  • در چندین کانال گردشگری تلگرامی عضو هستید.
  • کیسه خواب برای فصول مختلف به رنگ‌های مختلف دارید!
  • از روی علامت‌ها و نوشته‌های روی تی‌شرت افراد می‌توانید بگویید که از کدام شهر یا کشور خریداری شده است.
  • به جای نصب تابلوی نقاشی روی دیوار، نمادهای کشورها را چسبانده‌اید.

گردشگری و علائم اعتیاد آن

  • عاشق سفرهای یه هویی هستید، هر ساعتی از شبانه روز به شما زنگ بزنند که می خواهیم برویم فلانجا حتماً استقبال می کنید.
  • جاذبه های گردشگری شهرها را می شناسید.
  • اشتراک چندین مجله سفر را دارید.
  • وقتی دیگران از سرگرمی‌ها و تفریحات‌تان سوال می‌کنند، همه پاسخ‌های شما به نوعی به سفر برمی‌گردد.
  • برخی افراد وقتی خانه خود را به قصد سفر ترک می‌کنند، ناراحت هستند؛ شما وقتی به خانه برمی‌گردید، غمگین می‌شوید.
  • پاسپورت شما قبل از پایان سال پر می‌شود.

نکند شما هم علائم اعتیاد داشته باشید!

  • تقویم رو از همان ابتدای تحویل سال ورق می‌زنید تا ببینید چه روزهایی را می‌توانید برای سفر رفتن انتخاب کنید.
  • برای سفرهایی که در ماه‌های بعد خواهید داشت، برنامه‌ریزی کرده‌اید.
  • مادرخرج می شوید.
  • عکس‌های سفر خود را در شبکه های اجتماعی پخش میکند.
  • همیشه یک عدد منقل پشت ماشین خود دارید و هیچ گاه زاپاستان پنچر نیست.

منقل جوجه علائم اعتیاد

  • انواع کلاه‌های نقابدار تابستانی را دارید و هر بار که به بوتیک می روید جدید ترین آنها را می خرید.
  • سریع ترین درمان نیش انواع حشرات رو می‎دانید.
  • چمدان یا ساک سفرتون همیشه بالای کمد حاضر و خالی از وسایل اضافی‌است.
  • سیخ‌های کباب همیشه مرتب داخل کاورشان در دسترس‌اند.
  • چادرمسافرتی‌تان به عالی‌ترین شکل جمع شده و درست زیر تخت خواب، در دردسترس‌ترین نقطه گذاشته شده.
  • همیشه هنگام خریدهایِ کلی از فروشگاه‌ها، یک بسته زغال و یک آتش‌زنه خرید می‌کنید.


همچنین بخوانید:

جاهای دیدنی تفلیس، عروس زیبای قفقاز (+ویدئو)

برج ایفل، آنچه درباره اش نمی‌دانیم (+ویدئو)

کشور بوتان ؛ کشور شاد و شنگول ها (+ویدئو)

زیباترین جای دنیا؛ کویر هم رنگارنگ می‌شود؟ (+ویدئو)

زیباترین جای دنیا، این‌ها آبنبات نیستند!(+ویدئو)

  • گلزار دی
  • ۰
  • ۰

مسئولان قبل از اینکه شهرها به نقطه اوج خود برسند، باید اجرای تراکم هوشمندانه را تشویق کنند. ساختمان‌های چند طبقه مسکونی و تجاری در کنار هم می‌توانند فرصت‌های اقتصادی ایجاد کنند.

بحران مسکن

چند دهه اخیر، در شهرهای بزرگ ، افزایش شهرنشینی، سیاست‌های استفاده از زمین، محدودیت عرضه و محدودیت‌های جغرافیایی همه و همه باعث شده تا  برای جمعیت روبه‌رشد، مسکن کافی وجود نداشته باشد. به علاوه مسئولان مربوطه اغلب برای مقابله با بحران کمبود مسکن، قول ساخت خانه‌های بیشتر را می‌دهند، اما واقعیت این است که خانه‌های کوچک و بدون کیفیت در مکان‌هایی که افراد تمایل برای زندگی ندارند، ساخته می‌شود تا فقط آمار افزایش یابد، البته نه فقط در ایران بلکه در تمام کشورهای جهان وضع بر همین مموال است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا ، نکته مهم این‌جااست که  برخی کشورها در برابر این بحران مسکن قد علم کرده و با قوانین و برنامه‌ریزی درست و اصلاح در مقررات گذشته، اجازه ندادند تا افراد خانه‌های مورد علاقه خود را بسازند بلکه با ارائه مدل‌های جدید در جامعه برای شهرسازان و معماران وارد عمل شده اند.

هامبورگ و کپنهاگ

یک ابتکار عمل برای مقابله با بحران مسکن تامین مالی در هامبورگ و کپنهاگ  است. به شکلی که در هامبورگ و کپنهاگ، با جمع‌آوری دارایی‌های دولتی و واریز به صندوق منابع شهری و با همکاری شرکای خصوصی برای ارائه پروژه‌ها، موضوع بحران مسکن را تا اندازه‌ای حل کرده‌اند. اشتراک‌گذاری مضرات و منافع می‌تواند افراد ذینفع را متقاعد کند تا در توسعه زیرساخت‌ها، برنامه‌ریزی و مقررات استفاده از زمین شرکت داشته باشند.

بحران مسکن جهان


دنور (شهری در ایالت کلرادو امریکا)

طرح ابتکار بام سبز در این شهر به صورتی است که نیاز به ساختمان‌های با ارتفاع بیشتراز ۲۵ هزار فوت مربع برای ایجاد سقف‌های سبز یا پنل‌های خورشیدی است و باید شامل ساخت پروژه‌های مسکن ارزان‌قیمت باشد. در حالی‌که انجام این موارد باعث می‌شود هزینه‌ها افزایش یابد، جوامع با درآمد پایین در بلندمدت با مقادیر اندک آلودگی آب و هوا و بهای انرژی ارزان‌تر مواجه خواهند شد.

هند

در این کشور استفاده از مصالح مناسب برای ساخت و ساز مقرون به صرفه نیز در مقابله با بحران مسکن موثر بوده است. پس از یک دهه تحقیق، موسسه فناوری هند با استفاده از فناوری جدید بتن تقویت شده با فیبر شیشه‌ای توانست استفاده از بتن و فولاد را به حداقل برساند و این طرح بدون استفاده از آجر انجام می‌شود. اجرای این طرح می‌تواند برای ساخت ۱۰ طبقه به کار رود، مقاومت حرارتی بدون نیاز به تهویه هوا را کاهش داده و به عنوان یک ماده سبز در چهارچوب تغییرات اقلیمی سازمان ملل شناخته می‌شود.

بلغارستان

مقابله با بحران مسکن در بلغارستان به شکل رتبه‌بندی برای دریافت مسکن دولتی در شهر دوپنیتسا، به کاهش بی‌خانمانی کمک کرده است. در این شهر، واحدهای مسکونی دولتی برای افراد واجد شرایط که درآمد آنها مشخص است، در نظر گرفته شده است. متقاضیان بر اساس وضعیت اشتغال، سطح تحصیلات، سن و تعداد فرزندان رتبه‌بندی می‌شوند.

آفریقا

دولت رواندا (کشوری در افریقا)، در حال توسعه سیاست‌هایی است که زندگی در ساختمان‌های عمودی را جذاب‌تر و ارزان‌تر کند که این روش را از طریق معافیت‌های منطقه‌ای و یارانه برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد.

جهان در برابر بحران مسکن


اما سوالی مطرح است: آیا افزایش تراکم ساختمان، می‌تواند به حل بحران مسکن در جهان کمک کند؟
قرن بیست و یکم متعلق به شهرهااست. هم اکنو، تقریبا بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند، اما به گزارش سازمان ملل، این رقم تا سال ۲۰۵۰ به ۶۸ درصد افزایش خواهد یافت!

درنهایت چه می شود؟

با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می‌کنند، برنامه شهرها در جهت افزایش تراکم ساختمان‌ها و مسکن‌های عمودی است. اولویت‌های مهم در انتخاب مسکن و عادات زندگی به طور چشمگیری تغییر می‌کند و این می‌تواند راهی برای کاهش هزینه‌های مسکن در شهرها باشد. البته در حالی که افزایش تراکم و ساختمان‌های عمودی در برخی از نقاط آسیا منجر به بهبود در موضوع بحران مسکن شده است، اما متخصصان در بخش مسکن در بسیاری از کشورها هنوز با این موضوع مخالف هستند.
مسئولان قبل از اینکه شهرها به نقطه اوج خود برسند و مجبور به مقابله با پیامدهای فرسودگی شهری شوند، باید اجرای تراکم هوشمندانه را تشویق کنند. ساختمان‌های چند طبقه مسکونی و تجاری در کنار هم می‌توانند فرصت‌های اقتصادی ایجاد کنند.

همچنین بخوانید:

پیش‎بینی افزایش 30 درصدی نرخ اجاره در تهران

اخبار بازار مسکن

وام مسکن برای مجردها

وضعیت بازار مسکن ، از سال 96 تا 98

6 نکته درباره بازار اجاره تهران

  • گلزار دی
  • ۰
  • ۰

وقتی به سفر کردن اعتیاد پیدا کنید، دیگر راه برگشتی ندارید و در همه عمر خود مسافرت خواهید کرد. نگران نباشید این نوع اعتیاد اصلاً مضر نیست.

علائم اعتیاد

قبل از اینکه مقاله را شروع کنیم لازم است به شما بگویم که اعتیاد از هر نوعی که باشد بد است! فرقی هم نمی‌کند چه نوع اعتیادی باشد. اعتیاد جسمی مثل معتادین آدرنالین. اعتیاد روحی مثل نیاز به محبت کردن و یا اعتیاد ذهنی مثل سیگار کشیدن.

جالب است بدانید یک نوع اعتیاد هم داریم که همه این‌ها را شامل می‌شود. هم جسمی‌است. هم روحی و هم ذهنی. آن هم اعتیاد به سفر است که این نوع اعتیاد هم یکسری علائم اعتیاد دارد که در همه معتادین یکی است و نشانه‌هایی مشترک بین همه آن‌ها محسوب می شوند.

علائم اعتیاد سفر

در این مقاله از صفحه گردشگری مجله دلتا به شما چندین نوع علایم اعتیاد به سفر را معرفی خواهیم کرد که به راحتی بتوانید دوست و همکار و برادر معتاد خود را بشناسید.

وقتی به سفر کردن اعتیاد پیدا کنید، دیگر راه برگشتی ندارید و در همه عمر خود مسافرت خواهید کرد. نگران نباشید این نوع اعتیاد اصلاً مضر نیست.

نشانه های اعتیاد چیست؟

  •  همه داستان‌ها و خاطرات خود را با این جمله شروع می‌کنید: «وقتی در فلان جا بودم…».
  • عاشق تماشای برنامه‌های مسافرت تلویزیون هستید.
  • کتاب‌های راهنمای سفر را برای سرگرمی مطالعه می‌کنید.
  • عکس‌های ناکجاآباد برای شما جذاب است.

علائم اعتیاد به سفر در ناکجاآباد

  • همیشه از دیگران می‌پرسید که اهل کجا هستند.
  • از روی عادت، هر جا که می‌روید با خود دستمال توالت می‌برید.
  • همیشه از قیمت ارز روز خبر دارید.
  • عوارض خروج از کشور را می‌دانید.
  • در چندین کانال گردشگری تلگرامی عضو هستید.
  • کیسه خواب برای فصول مختلف به رنگ‌های مختلف دارید!
  • از روی علامت‌ها و نوشته‌های روی تی‌شرت افراد می‌توانید بگویید که از کدام شهر یا کشور خریداری شده است.
  • به جای نصب تابلوی نقاشی روی دیوار، نمادهای کشورها را چسبانده‌اید.

گردشگری و علائم اعتیاد آن

  • عاشق سفرهای یه هویی هستید، هر ساعتی از شبانه روز به شما زنگ بزنند که می خواهیم برویم فلانجا حتماً استقبال می کنید.
  • جاذبه های گردشگری شهرها را می شناسید.
  • اشتراک چندین مجله سفر را دارید.
  • وقتی دیگران از سرگرمی‌ها و تفریحات‌تان سوال می‌کنند، همه پاسخ‌های شما به نوعی به سفر برمی‌گردد.
  • برخی افراد وقتی خانه خود را به قصد سفر ترک می‌کنند، ناراحت هستند؛ شما وقتی به خانه برمی‌گردید، غمگین می‌شوید.
  • پاسپورت شما قبل از پایان سال پر می‌شود.

نکند شما هم علائم اعتیاد داشته باشید!

  • تقویم رو از همان ابتدای تحویل سال ورق می‌زنید تا ببینید چه روزهایی را می‌توانید برای سفر رفتن انتخاب کنید.
  • برای سفرهایی که در ماه‌های بعد خواهید داشت، برنامه‌ریزی کرده‌اید.
  • مادرخرج می شوید.
  • عکس‌های سفر خود را در شبکه های اجتماعی پخش میکند.
  • همیشه یک عدد منقل پشت ماشین خود دارید و هیچ گاه زاپاستان پنچر نیست.

منقل جوجه علائم اعتیاد

  • انواع کلاه‌های نقابدار تابستانی را دارید و هر بار که به بوتیک می روید جدید ترین آنها را می خرید.
  • سریع ترین درمان نیش انواع حشرات رو می‎دانید.
  • چمدان یا ساک سفرتون همیشه بالای کمد حاضر و خالی از وسایل اضافی‌است.
  • سیخ‌های کباب همیشه مرتب داخل کاورشان در دسترس‌اند.
  • چادرمسافرتی‌تان به عالی‌ترین شکل جمع شده و درست زیر تخت خواب، در دردسترس‌ترین نقطه گذاشته شده.
  • همیشه هنگام خریدهایِ کلی از فروشگاه‌ها، یک بسته زغال و یک آتش‌زنه خرید می‌کنید.


همچنین بخوانید:

جاهای دیدنی تفلیس، عروس زیبای قفقاز (+ویدئو)

برج ایفل، آنچه درباره اش نمی‌دانیم (+ویدئو)

کشور بوتان ؛ کشور شاد و شنگول ها (+ویدئو)

زیباترین جای دنیا؛ کویر هم رنگارنگ می‌شود؟ (+ویدئو)

زیباترین جای دنیا، این‌ها آبنبات نیستند!(+ویدئو)

  • گلزار دی
  • ۰
  • ۰

تمامی مناطق اطراف دریاچه ولشت در لیست مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت از محیط زیست قرار دارد و به عنوان هفتاد و یکمین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است.

دریاچه ولشت

هر قدر هم راجع به مازندران صحبت کنیم باز هم کم گفته‌ایم. اصلاً طبیعت مازندران پر از شگفتی‌است ودریاچه ولشت مرزن آباد یکی از آن‌ها.  هر ساله هزاران گردشگر را به سوی خود کشانده و همه را محو زیبایی، آرامش و جادو طبیعتش کرده است.

بدیهی‌است اگر از عاشقان طبیعت‌گردی باشید، با خواندن این مطلب بلافاصله بار سفرتان را می بندید و به عزیزانتان خبر می دهید که سفری بسیار لذت بخش در پیش دارید، و همین حالا برنامه رفتن‎تان را ترتیب می‌دهید. با صفحه گردشگری مجله دلتا هم‌قدم شوید تا دریاچه ولشت را خودتان قضاوت کنید.

دریاچه ولشت مرزن آباد

دریاچه ولشت بزرگترین دریاچه آب شیرین مازندران

150000 مترمربع وسعت و 20 متر عمق دارد. دریاچه ولشت است و در میان یک دره واقع شده. یکی از 10 دریاچه آب شیرین ایران اما بزرگترین دریاچه آب شیرین مازندران.

آب دریاچه ولشت شیرین است و از طریق جوشش چشمه ها تامین می‎شود. ریزش گاه‎و‎بی‎گاه باران‎ نیز در تامین آب این دریاچه نقش دارند.

مرزن آباد ولشت

تمام مناطق اطراف دریاچه ولشت در فهرست مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت از محیط زیست قرار دارد و به عنوان هفتاد و یکمین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است.

چشم اندازهای چشم‌نواز این دریاچه جلوه زیبایی از طبیعت بی‌مثال شمالی کشور است که آن را در فهرست دیدنی های گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است.

زیبایی های دریاچه ولشت

چطور برویم؟

برای رسیدن به این دریاچه باید به جاده چالوس برویم، همان‎جا که نیم بیشتر خاطرات جاده نوردی‌مان از همین‌جااست. در 3 کیلومتری مرزن آباد دریاچه منتظر مااست. پس از چندی مناظر روستایی و کلبه‌های کوچکی از مقابل چشمان‌مان می‎گذرند و زیبایی‌های سفر جاده‌ای ما را دو چندان می‎کنند.

جاده مرزن آباد دریاچه ولشت

تفریحات دریاچه

دوچرخه سواری

جالب است به شما بگوییم کل مسیر دریاچه ولشت جایگاه  رکاب‌زن‌هااست. یکی از مسیرهای محبوب دوچرخه‌سواری. حتماً هنگامی که در راه دریاچه هستید گروه های دوچرخه سواری را خواهید دید که در حال رفتن به مقصد دریاچه هستند.

ماهی گیری

یکی از پاتوق های ماهیگیران دریاچه ولشت است. با فاصله کمی که از تهران دارد معمولا تفریحگاه یک روزه ماهیگیران است. البته امکانات ماهیگیری در این دریاچه فراهم نیست و شما باید وسایل تان را خودتان همراه ببرید.

ماهیگیری در دریاچه ولشت

قایق سواری و بیگ بال (توپ بادی بزرگ)

قایق سواری در دریاچه ولشت چند نوع است. قایق برقی. قایق پدالی قو. قایق موتوری و … اما لذت اصلی در این دریاچه به بیگ بال آن است. توپ پر از باد بزرگی که شما داخل آن قرار گرفته و روی آب شناور می‌شوید. نمی‎دانید داخل این توپ چه حس غریبی‌است گویا شما در خیال‎تان در حال راه رفتن روی آب هستید.

  • گلزار دی
  • ۰
  • ۰

مسجد نصیرالملک یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ایران برای خارجی‌هاست.

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیرالملک، با معماریِ خیره کننده و رنگین  به زیباترین جای دیدنی ایران معروف شده است. این را ما نمی‌گوییم. گردشگرانی که به ایران سفر کرده‌اند و دیدنی‌های ایران را دیده‌اند، در نظرسنجی‌ها گفته‌اند.

مسجد نصیرالملک به مسجد صورتیِ ایران معروف شده است. این مسجد از زیباترین دیدنی‌های ایران و البته شیراز، شهر خوب بهارنارنج‌ها است. نصیرالملک مسجدی است که شاهکار معماریِ اسلامی به شمار می‌رود و با شیشه‌های رنگین و کاشی‎کاری‎های جذاب و دل انگیز تابلویی از زیبایی و ظرافت را به نمایش گذاشته ‎است. با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا گشتی فرح بخش در زیباترین مسجد ایران بزنیم.

مسجد نصیر الملک

زمانی که نورِ روز از شیشه‎های رنگی پنجره‌های مسجد گذشته و داخل شبستان مسجد پراکنده می‎شود، از روی این کاشی‌کاری های دل انگیز گذشته، رقص کنان ستون‎های تراشیده شده‎ی وسط مسجد را در آغوش می‎کشد و روی فرش های پهن شده می‎آرامد،چنان خیره کننده و جذاب است که زبان از بیان این همه زیبایی در می‎ماند.

مسجد یا مد زیبایی؟

کاشی‌کاری‌های مسجد نصیرالملک دلبرانه است. ساعت‌ها می‌شود به این کاشی‌ها نگاه کرد و غرق در لذت شد. همی کاشی کاری‌ها دستمایه طراحی‌های جدید در حوزه مد و پوشاک قرار گرفته است. یک طراح خوش ذوق از این کاشی‌کاری‌ها برای تولید شال زنانه الهام گرفته است. شال‌های او یکی از پرفروش‌ترین کالاهایی است که گردشگران خارجی در سفر به ایران با خودشان سوغات می‌برند.

مسجد نصیر الملک

مسجدی که فقط یک مکان مذهبی نیست

با اینکه مسجد نصیرالملک به عنوان یکی از جاذبه‎های دیدنی و مکان‎های گردشگری در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، اما پس از گذشتن 150سال هم‎چنان به عنوان عبادتگاه مورد استفاده قرار می‎گیرد. مسجدی بدون گنبد با کاشی‎کاری‎ها و مقرنس‎کاری‎های مثال زدنی؛ که به دلیل قالب بودنِ رنگ صورتی در این کاشی‎ها آن را مسجد صورتی ایران می‎نامند.

مسجد نصیر الملک

نکات مهم در بازدید از مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک هنوز مسجد است! یعنی برای مراسم عبادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین شان مکان‌های مذهبی را در بازدید از این مسجد رعایت کنید. درست است که زیبایی مسجد و بازی نور و رنگ آن نفس‌تان را بند می‌آورد، با این حال نباید فیگورهای عجیب و غریب برای عکاسی بگیرید. این موضوع هم به شان مکان‌های مذهبی ارتباط دارد. استفاده از سه پایه برای عکاسی مجاز نیست.

مسجد نصیر الملک

بهترین زمان برای عکاسی از رقصِ نورهای رنگی و بی‎نظیرِ شبستان مسجد ساعت هشت تا ده صبح است. با اینکه ممکن است با ازدحام جمعیت و شلوغ بودن محیط رو به رو شوید.

مسجد نصیر الملک

همچنین بخوانید:

شیراز؛ بازار وکیل و فالوده شیرازی ( + ویدئو )

باغ ارم؛ جای خوب سرونازهای دلبرانه (+ویدئو)

ابیانه کاشان ، روستای قرمزرنگ ایران

شوشتر و سازه های آبی بی مانند (+ ویدئو)

سراوان؛ به بهشت کوچک ما خوش آمدید

  • گلزار دی
  • ۰
  • ۰

اطراف دریاچه مسیرهای پاکوب سطح‌های صاف و سرسبزی است که می‌توانید روزتان را همراه خانواده به پیک‌نیک بگذرانید.

دریاچه آویدر

امروز مقصد گردشگری‌مان دریاچه‌ای زیبا و چشم‌نواز است. دریاچه آویدر در استان زیبای مازندران. تعجب نکنید که باز هم شمال کشور؛ این طبیعت بکر استان مازندران است که مجبورمان می‌کند. در گوشه و کنار این استان دوست‌داشتنی با آن طبیعت و سرسبزی و آرامشی که دارد  احساس خوبی به گردشگران و مسافران دست می‌دهد.

دریاچه آویدر مازندران

دریاچه آویدر

در نزدیکی جنگل معروف سی‌سنگان و در ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر، دریاچه زیبای آویدر زندگی می‌کند؛ به دلیل احداث یک سد خاکی پدید آمده و توجه بسیاری از طبیعت گردان و گردشگران را به خود جلب کرده است، علاوه بر زیبایی‌هایی که خود این دریاچه دارد یک جزیره سبز کوچک نیز در وسط دریاچه خودنمایی می‌کند که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

جزیره دریاچه آویدر

با اطمینان می گوییم دریاچه آویدر یک تفرجگاه محبوب و بی‌نظیر برای گردشگران و مقصد یک سفر جذاب و دل‌نشین برای مسافران خواهد بود. علاوه بر این؛ امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، بوفه، کافه و رستوران‌های محلی و امکان برپایی پیک‌نیک در این منطقه در نظر گرفته‌شده تا بتوان از طبیعت اطراف این دریاچه در کنار تمام زیبایی‌هایش بهره برد. اما فراموش نشود قبل از رفتن به این مقصد همه وسایل موردنیاز کمپ زنی را همراه خود ببرید.

دریاچه آویدر کجاست؟

چطور برویم؟

خود را به استان مازندران برسانید. سپس از نوشهر به سمت نور برانید، حدود 10 کیلومتر از پارک جنگلی سی‌سنگان که رد شدید، نرسیده به روستای صلاح‌الدین کلاً در سمت راست تابلوی سد خاکی را خواهید دید. از این‌جا به سمت جنوب حرکت کنید. بعد از 5 کیلومتر و گذر از کنار روستاهای صلاح‌الدین کلای سفلا، اولیا و ملاکلا آویدر زیبا را خواهید دید.

مسیر دریاچه آویدر

در دریاچه چه کنیم؟

قایق‌ سواری

در  این دریاچه زیبا قایق‌های پدالی و موتوری هستند که شما به‌راحتی به مرکز دریاچه بروید و لذت ببرید. جزیره میان آب با آن پوشش زیبایش حتماً از فاصله نزدیک دیدنی‌تر است.

قایق سواری در دریاچه آویدر

اسب ‌سواری

افراد محلی را در اطراف دریاچه خواهید دید که اسب‌هایشان را برای سواری اجاره می‌دهند. شما می توانید با سواری گرفتن از اسب‌ها؛ زیبایی‌های دریاچه را بهتر ببینید.

دوچرخه‌ سواری

مسیرهایی در نزدیک دریاچه هستند که از دور داد می‌زند که مناسب دوچرخه‌سواری است، پس اگر رکاب‌زن هستید و خودتان دوچرخه دارید از این نظر هم می‌توانید کنار دریاچه کلی لذت ببرید.

دوچرخه سواری در دریاچه آویدر

کمپ زنی

اطراف دریاچه مسیرهای صاف و سرسبزی است که می‌توانید روزتان را همراه خانواده به پیک‌نیک بگذرانید. فکرش را بکنید ساعاتی که با خانواده سپری شود در لحظات عمرمان شمرده نخواهد شد.

پیک نیک در دریاچه آویدر

همچنین بخوانید:

دریاچه الیمالات چمستان ، چیستان حل نشده مازندران

جنگل الیمستان و جادوگر بهار

آبشار گزو

سد لار ؛ دامن گلدار کوه دماوند

جاده چالوس ؛ جاده‌های شمال محاله یادم بره

  • گلزار دی
  • ۰
  • ۰

اظهارات منتشر شده درباره کاهش قیمت مسکن در برخی مناطق تهران بیشتر از اینکه واقعی باشد، حرکتی برای ایجاد موج کاهش در قیمت مسکن بوده است .

کاهش

به رغم این که به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، قیمت مسکن در مناطق ۱، ۵، ۲۲، ۱۲ و۷ بین ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است، اما گزارش های میدانی و اظهارات مشاوران املاک فعال در ۵ منطقه تهران (شمالی، غربی، مرکزی، شرقی و جنوبی) ادعای مصطفی قلی‌خسروی را رد می‌کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، بازار مسکن در رکود عمیق فرو رفته است. به طوریکه مالکان جسارت کاهش قیمت را ندارند و این امر مانع ازکاهش قیمت‌ها شده است، اگرچه به گفته آن ها قیمت‌ها دو سه ماهی است که تقریبا ثابت مانده و به آن صورت رشد  نکرده است ؛ مشخص نیست که کاهش قیمت مسکن ؛ واقعی است یا مصنوعی؟

کاهش قیمت مسکن

اگرچه رییس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که قیمت‌ها افت کرده است، نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک چندی پیش اعلام کرد که قیمت مسکن تا پایان شهریور 98 ، فقط در املاک بالای 150 مترمربع و لوکس کاهش می‌یابد و افت محسوس قیمت در واحدهای مصرفی از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود. اظهارات مشاوران املاک مناطق مختلف تهران و گفته‌های نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک نشان می‌دهد که اظهارات منتشر شده درباره کاهش قیمت مسکن در برخی مناطق تهران بیشتر از اینکه واقعی باشد، حرکتی برای ایجاد موج کاهش در قیمت مسکن بوده است؛ پس نمی‎توان نتیجه گرفت که کاهش قیمت مسکن واقعی است یا مصنوعی.

  شمال

یکی از مشاوران فعال بخش مسکن در منطقه پاسداران، با تکذیب کاهش قیمت خانه در بازار خرید و فروش می‌گوید: طی ماه‌های اخیر صاحبخانه‌ای قیمت واحد مسکونی  پیشنهادی خود را کاهش نداده و قیمت‌ها در دوسه ماهه گذشته ثابت بوده‌است.

وی می‎افزاید: چند معامله‎ای هم که در ماه‌های گذشته انجام شده مربوط به واحدهایی بوده است که از همان ابتدا قیمت پیشنهادی کمی داشته‌اند و صاحب ملک به هر دلیل قیمت ملک خود را کمتر از قیمت متوسط منطقه پیشنهاد کرده است .به گفته این مشاور املاک، دلیل رکود در بازار مسکن این است که فروشنده منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها است و خریدار هم پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها کاهش می‌یابد، برهمین اساس معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود.

  مرکز

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه امیرآباد شمالی درباره وضع قیمت‌ها در بازار مسکن می‌گوید: قیمت‌ها در منطقه امیرآباد طی دوسه ماه گذشته ثابت بوده و مالکی قیمت پیشنهادی خود را کاهش نداده است.او می‎گوید: صاحبان املاک، تمایلی برای کاهش قیمت مسکن ندارند .

  غرب

همچنین یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه سعادت آباد درباره وضعیت بازار مسکن می‌گوید: این بازار در رکود مطلق به سر می‌برد و خرید و فروش چندانی انجام نمی‌شود.او می‎گوید: با توجه به اینکه قیمت‌ها در بازار خرید و فروش به‌شدت افزایش یافته است، قیمت‌های پیشنهادی غیرکارشناسی است و هر مالکی  قیمتی را برای واحد مسکونی خود پیشنهاد می‌دهد.

  شرق

به گفته یکی از مشاوران املاک که در منطقه تهرانپارس دفتر دارد؛ قیمت مسکن در ماه‌های اخیر کاهش نداشته اما ثابت مانده و بازار در رکودی عمیق فرو رفته است و تا زمانی که اقتصاد کلان کشور بهبود نیابد بازار رونق نمی‌گیرد.

او اظهار می‌کند: طی یک‌سال گذشته، قیمت مصالح افزایش داشته و هزینه صدور جواز هم سه برابر شده است، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که واحدهای مسکونی نوساز عرضه شده در بازار، با کاهش قیمت مواجه شوند.

این فعال بازار مسکن ادامه می‌دهد: زمانی که بازار مسکن در رکود فرو می‌رود، تمایل برای خرید و فروش و ساخت و ساز دراین بخش کاهش می‌یابد و سرمایه‌ها به سمت سایر بازارها حرکت می‌کند.

جنوب

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه مشیریه با اشاره به اینکه قیمت‌ها در یکی دوماه گذشته تقریبا ثابت مانده است می‌گوید: اگرچه طی یک ‌سال گذشته، قیمت مسکن روند رو به رشدی داشته اما در یکی دوماه قبل به دلیل نبود کشش در بازار، قیمت‌ها ثابت مانده است.او می‌‎افزاید: در یکی دو ماه اخیر و با وجود کاهش میزان معاملات، مالکی برای کاهش قیمت پیشنهادی خود پیش قدم نشده است. بنابراین نمی‎توان به درستی ثابت کرد که کاهش قیمت مسکن؛ واقعی است یا مصنوعی؟

همچنین بخوانید:

زیان انبوه سازان از افزایش هزینه های ساخت مسکن

خرید مسکن ؛ دهک های بالا هم توانایی ندارند!

نارمک ؛ پیشتاز کاهش قیمت مسکن در تهران

قیمت مسکن در شمال تهران ( + جدول )

لزوم تغییر قوانین بانک ها برای دادن وام

  • گلزار دی
  • ۰
  • ۰

آیا می توانید از یک همچین جایی پا بیرون بگذارید. لذتی بس بیشمار خواهد داشت حضور در این مکان و این جزیره. بهشت گردشگران. اما؟! لطفاً لبخند بزنید این مکان وجود دارد.

پرتغال

امروز شگفت‌زده خواهید شد با صفحه گردشگری مجله دلتا. می‌خواهیم به مقصدی متفاوت سفر کنیم. ولو اینکه این سفر فیزیکی نباشد و با چشمانتان این سفر را، خاطره‌ای در ذهنتان کنید.

بیایید برویم به پرتغال. جزایر زیبای آزور که زیبایی‌های کم‌نظیرش دل گردشگران و توریست‌ها را ربوده. دوچرخه‌سواران و صخره‌نوردان را به سوی خود خوانده، شناگران و دره نوردان را از خود بیخود کرده و هوش از سر طبیعت گردان ربوده است.

آزور پرتغال

لبخند بزن گردشگر

فکرش را بکنید درجایی باشید، در پهنه آبی بیکران اقیانوس، که آب‌ها خودشان را به صخره‌های بلند می‌کوبند و شاهکاری تماشایی از هجوم موج‌ها را خلق می‌کنند.

جنگلی سبز و انبوه خودنمایی کند و دریاچه‌ای در دل آن. درختانی باشند که از چشم مه و ابرهای پراکنده پنهان نمانده و  آبشارش هم سقوط شکوهمند آب را در حوضچه تشکیل‌شده بر دامنش به نمایش گذاشته باشد.

مناظر آزور پرتغال

به‌علاوه دهانه‌های آتش‌فشانی و چشمه‌های آب گرمی هم آنجا باشد که زیبایی‌های این جزیره اسرارآمیز را برایتان تکمیل کند.

آیا می‌توانید از یک همچین جایی پا بیرون بگذارید؟ لذتی بس بیشمار خواهد داشت حضور درپرتغال و این جزیره شگفت‌انگیز. بهشت گردشگران است و مأوای صخره‌نوردان. لطفاً لبخند بزنید این مکان وجود دارد.

ساحل جزیره آزور پرتغال

آزور ؛ مجمع الجزایری در اقیانوس اطلس و در کشور پرتغال قرار دارد. تفرجگاهی فوق‌العاده که نمی‌توانید آن را از خاطرتان پاک‌کنید.

جزایر آزور

جزایر آزور یکی از شگفت‌انگیزترین اماکن تفریحی پرتغال است؛ در فاصله‌ی 1380 کیلومتری این کشور و در غرب لیسبون جای دارد.

درواقع سه جزیره با فاصله کم از یکدیگر است. مجموعه جزایر غربی، مرکزی و شرقی.

جزایر آزور پرتغال

جزایر آزور جزء مناطق توریستی پر رفت‌وآمد و شلوغ است ولی اگر درپی آرامش و استراحت هستید باز هم می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

به پرتغال که رسیدید می‌توانید با اتوبوس, قایق, اجاره ماشین, تاکسی, موتور, دوچرخه و انواع تورهای زمینی و هوایی به آزور سفر کنید.

 تفریحات آبی هیجان‌انگیزی را هم تجربه کنید: غواصی، ماهی گیری، قایقرانی، شنا کردن با دلفین‌ها و تماشای ماهی‌ها و نهنگ‌های عظیم.

اینجا خوشمزه‌هایی مثل پنیرهای محلی، میوه‌های شیرین گرمسیری و آب‌میوه‌های عالی نیز پیدا می‌شوند.

دره نوردی شاخصه جزیره آزور

جالب است به شما بگوییم برای بالا بردن سطح توانایی‌های دره نوردان ایران صحبت‌هایی در مورد برنامه‌های مشترک، با فرانسه انجام شده ، که نام مجموعه جزایر آزور در فهرست دوره دانش‌افزایی دره نوردان ایران قرار گرفته است. آزور  به بیش از 100 مسیر دره نوردی مجهز است. سرزمینی بی‌نظیری برای تمرین.

کوهنوردی در ازور پرتغال

بنابراین  اطمینان داشته باشید که بدون خستگی می‌توانید چندین ساعت در کوه‌های این منطقه با چشم‌اندازهای طبیعی دره نوردی و کوه‌نوردی کنید.

این مسیرها در جزیره‌های آزور ریشه آتش‌فشانی دارند،؛زیبا، عالی, و پر از تصاویر جذاب هستند. جایی مجبور می‌شوید از جریان‌های آبی پرفشار و آبشارهای که به دریا ختم می‌شوند گذر کنید.

جزایر آزور در پرتغال

بخشی از جزیره خوشبختی

آزور با قرار گرفتن در امتداد مجمع‌الجزایر مادیرا, جزایر قناری, منطقه‌ای به نام ماکارونسیا را تشکیل می‌دهد. یعنی جزیره خوشبختی؛ معروف است میان مردمی که از آن بازدید یا در آنجا زندگی می‌کنند.

جزیره خوشبختی پرتغال

در جزیره آزور می‌توانید این فعالیت‌ها را تجربه کنید:

  • کوهنوردی
  • دوچرخه‌سواری
  • چتربازی
  • ماهیگیری
  • مشاهده نهنگ ها

مشاهده نهنگ ها در آزور پرتغال

  • پرنده‌نگری
  • قایق‌سواری
  • دره نوردی
  • گلف
  • اسب‌سواری
  • پاراگلایدر

چتر بازی در پرتغال

  • غواصی در آب‌های عمیق
  • موج‌سواری


همچنین بخوانید:

زیبایی این ساحل نفس‌تان را بند می‌آورد

سوغات باتومی؛ هم خوشمزه و هم زیبا

سوغاتی از ایران چی ببریم؟

با رقیب رنگارنگ دیوار چین آشنا شوید

بحر المیت؛ در این دریا هرگز غرق نمی‌شوید!

  • گلزار دی
  • ۰
  • ۰

فشردگی جمعیت و تقاضا باعث افزایش نرخ اجاره مسکن می‌شود؛ به عنوان مثال در مناطق شرقی و غربی پایتخت افزایش نرخ اجاره بیش از سایر مناطق بوده است.

اجاره بها

با این‌که این روزها خبرهایی متفاوت از معاملات در بازار مسکن و وجود نشانه‌هایی از رکود بازار خرید و فروش ملک به گوش می‌رسد. اما نرخ اجاره‎بها در فصل جابه‎جایی همچنان رو به رشد است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که رشد اجاره‌بها امسال به طور متوسط ۳۰ درصد بوده است، گفت: البته این آمار، نسبی و تحقق یافته‌ نیست زیرا برای بخش قابل توجهی از قراردادهای اجاره، کد رهگیری صادر نمی‌شود.

به گزارش مجله دلتا؛ حسام عقبایی درباره اوضاع کنونی بازار اجاره ‎های مسکن افزود:‌ از ابتدای امسال تاکنون، میانگین رشد نرخ اجاره‌ مسکن در شهرهای بزرگ بر اساس قراردادهای ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات ۲۵ تا ۳۰ درصد و در شهرهای متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده است.

وی با بیان این‌ که در شهرهای کوچک به دلیل متناسب بودن عرضه و تقاضا رشد اجاره‎بها محسوس نبوده است، افزود: در شهرهای بزرگ رشد متوسط ۲۵ تا ۳۰ درصد اجاره بهای مسکن مورد تایید است اما؛ در برخی مناطق رشد اجاره‎بها از این مرز هم گذشته است.

رشد اجاره بها

 سه سال از آمار عقب تر

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: آمارهای مربوط به افزایش اجاره‎بها نسبی و تحقق یافته نیست و این آمار بر اساس کد رهگیری صادر شده برای قراردادهای اجاره استخراج شده است. این درحالی‌ است که برای بخش قابل توجهی از قراردادهای اجاره کد رهگیری صادر نمی‌شود.

وی با بیان این‌که مرکز آمار ایران سه سال از آمار عقب است، افزود: آمارهای مرکز آمار نشان می‌دهد که هم اکنون در کشور، 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه موجود است که ۵۰۰ هزار واحد آن در تهران قرار دارد.

حسام عقبایی تاکید کرد:‌ این آمار مربوط به سال ۹۵ است و مشخص نیست طی سه سال اخیر چه تعداد به این آمار اضافه یا از آن کاسته شده است. این در حالی است که آمار ها باید حداقل ماهانه اعلام شود تا دقیق تربه نظر برسد. وی تاکید کرد: ممکن است این آمارهای متناقض عامل گرانی مسکن باشد.

او یادآور شد: به طور کلی فشردگی جمعیت و تقاضا باعث افزایش نرخ اجاره مسکن می‌شود؛ به عنوان مثال در مناطق شرقی و غربی پایتخت به دلیل این دو عامل افزایش نرخ اجاره بیش از سایر مناطق بوده است.

همچنین بخوانید:

رونق ؛ به بازار اجاره مسکن باز می گردد؟

مسکن مهر پردیس و اخبار مسرت‎بخش آن

وام کم بهره ساخت مسکن در سال 98

کاهش میزان معاملات مسکن در اسفند 97

آخرین قیمت اجاره آپارتمان در مناطق تهران

  • گلزار دی