گردشگری

از همه چیز، از همه جا؛ گاهی فقط خودم

گردشگری

از همه چیز، از همه جا؛ گاهی فقط خودم

  • ۰
  • ۰

بهار همیشه بهترین زمان برای برگزاری جشنِ گل‎های لاله در سراسر ایران است. هر سال با آغاز این فصل، جشنواره گل‎های لاله در باغ‎های شهرهای مختلف برگزار شده و هزاران گردشگر و بازدیدکننده را به خود جذب می‎کند. باغ‎های مختلفی که ماه‎ها در انتظار شروع بهار بوده‎اند تا زیبایی‎های ذاتی گل‎های لاله را به طور خاص در ماه‎های فروردین و اردیبهشت به تصویر بکشند.

باغ لاله

امسال نیز هم‎زمان با فرارسیدن فصل بهار، شهرداری‎ها و برخی باغ‎داران خصوصی، اقدام به کاشت پیاز انواع گل لاله کرده و هم‎اکنون در شهرهایی مثل: تهران، مشهد، کرج و... جشن لاله‎ها در حال برگزاری است.

باغ لاله

مهمانی لاله‎ها در تهران

باغ ایرانی یکی از بوستان‎هایی است که هر سال از سنت همیشگی خود پیروی کرده و انواع گل لاله را با رنگ‎های مختلف و در باغچه‎های باغ یا گلدان‎های بزرگ، به نمایش گذاشته است. اگر ساکن تهران هستید؛ حتماً از 15 فروردین ماه تا حداقل دو هفته بعد از این تاریخ، به این باغ سر بزنید و از زیبایی‎های خارق‎العاده این فصل بهره ببرید.

باغ لاله

استان البرز پایتخت لاله ایران

غیر از تهران، استان البرز نیز برای هفت سال متوالی‎ است که جشنواره گل‎های لاله را برگزار می‎کند. امسال نیز  300هزار گل لاله و بیش از 150هزار گونه گل‎ دیگر را با رنگ‎های چشم‎نواز، در انتظار دیدار بازدیدکنندگان نشسته‎اند.

باغ لاله

در بخش‎های جنبی این جشنواره، مراسم روز فرهنگی کرج نیز برگزار خواهد شد و به مدت یک هفته، همه روزه در باغ گل‎های کرج، از بازدید کنندگان با رقص و آواز محلی، نورافشانی، موسیقی، سخنرانی و دعوت از هنرمندان پذیرایی می‎شود. این مراسم از 21 فروردین ماه آغاز و تا 28 همین ماه ادامه دارد.

لاله های مشهدی

مهمانیِ انواع گل لاله در شهر مشهد نیز هر سال با شروع فصل بهار آغاز می‎شود و معمولاً تا 15 اردیبهشت ادامه می‎یابد. این جشنواره که به جشنواره گل‎های پیازی معروف است، در بوستانِ ملت مشهد با بیش از 8 میلیون پیاز لاله کاشته شده در حال برگزاری ‎است.

باغ لاله

همچنین از آن‎جا که مشهد پذیرای گردشگران زیادی ‎است، شهرداری‎ها در این شهر اقدام به کاشت لاله و انواع گل‎های فصلی کرده‎اند که زیبایی این شهر را دوچندان می‎کند. بهشت زیبایی از رنگ‎ها و لاله‎های زیبا که هرساله خود به تنهایی صدها بازدیدکننده را به سوی خود می‎کشاند.
 
باغ لاله
 
از شما دعوت می‎کنیم برای خواندن مطالب بیشتر و مرتبط با گردشگری  به مجله دلتا مراجعه کنید.
  • ۹۸/۰۱/۲۲
  • گلزار دی

نظرات (۱)

زیبا :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی